"RATU NUSANTARA" bakal beraksi untuk Sabah!

21 Oktober 2014, sejarah baru bagi Negeri Sabah tercipta dengan perasmian sebuah kapal yang bakal mengubah ekonomi dan pembangunan sosial negeri tercinta ini dan "Ratu Nusantara" adalah penyumbang utamanya.

APA ITU "RATU NUSANTARA" DAN FAKTA TENTANGNYA?



  1. Kapal jenis FPSO (Floating, Production, Storage, Offloading) ini dimiliki oleh syarikat tempatan Sabah, M3Nergy Sdn. Bhd. 
  2. Dirasmikan pada 21 Oktober 2014 di limbungan kapal Keppel, Benoi, Singapura
  3. Dinamakan sebagai "Ratu Nusantara" oleh YABhg Datin Seri Panglima Hajjah Faridah Tusin, isteri kepada Ketua Menteri Sabah.
  4. Panjang kapal ini melebihi 300 meter dan dianggarkan bernilai USD290juta (RM870juta)
  5. Transformasi "Ratu Nusantara" menjadi kapal FPSO mengambil masa 16 bulan.
  6. Kapal ini dapat memproses 25,000 tong minyak sehari, 77mmscfd gas, 20,000 tong air sehari dan berkeupayaan menyimpan 630,000 tong minyak diproses. 
  7. Beroperasi di perairan utara Madura, Indonesia di mana M3Nergy Sdn. Bhd. memegang kepentingan perniagaan yang agak besar dan akan berlabuh di Bukit Tua, Indonesia, kira-kira 110km Timur Laut Jawa.
  8. Tetamu VIP yang hadir bersama Ketua Menteri, DSP Musa Aman & isteri di majlis perasmian:
    • Ketua M3Nergy merangkap Setiausaha Kerajaan Negeri Sabah, Tan Sri Sukarti Wakiman
    • Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Malaysia, Datuk Abdul Rahman Dahlan
    • Timbalan Ketua Menteri Sabah, Datuk Yahya Hussin
    •  Menteri Tugas Khas Sabah, Datuk Teo Chee Kang


IMPAK "RATU NUSANTARA" KEPADA SABAH?

Hasil kolaborasi kerajaan negeri Sabah, SKK Migas dari Indonesia dan PETRONAS sesungguhnya akan memberi impak yang besar kepada ekonomi, sosial dan pembangunan negeri Sabah. Sebagai pemain utama dalam industri minyak dan gas di Sabah, ia akan merancakkan industri ini secara berskala besar dan pendapatan yang bakal diperoleh kerajaan negeri juga dijangka mencecah berbilion ringgit.


Disamping terlibat dengan projek FPSO Bukit Tua, "Ratu Nusantara" juga terlibat dalam industri hiliran minyak dan gas seperti LNG di Bintulu, Urea/Melamine/Ammonia di Sipitang serta dalam eksplorasi “Marginal Oil Fields” dan “On Shore Oil Fields” dalam wilayah negeri Sabah. Ini akan menjanjikan beribu-ribu peluang pekerjaan untuk rakyat Sabah dan bakal menjadikan Sabah sebagai salah satu pemain industri minyak dan gas yang penting di Malaysia!

Gambar di sekitar tapak perasmian dan "Ratu Nusantara" 
(Sumber FB Musa Aman & Dato' Rahman Dahlan)




KK: Syukur dengan nikmat yang diberi kali ini. Moga Sabah terus makmur hendaknya. Aminn~

1 comments:

SAYA IBU SRI HASTUTI DARI MEDAN,
DEMI ALLAH INI CERITA YANG BENAR BENAR TERJADI(ASLI)BUKAN REKAYASA!!!
HANYA DENGAN MENPROMOSIKAN WETSITE KI LANTORO DI INTERNET SAYA BARU MERASA LEGAH KARNA BERKAT BANTUAN BELIU HUTANG PIUTAN SAYA YANG RATUSAN JUTA SUDAH LUNAS SEMUA PADAHAL DULUHNYA SAYA SUDAH KE TIPU 5 KALI OLEH DUKUN YANG TIDAK BERTANGUNG JAWAB HUTANG SAYA DI MANA MANA KARNA HARUS MENBAYAR MAHAR YANG TIADA HENTINGNYA YANG INILAH YANG ITULAH'TAPI AKU TIDAK PUTUS ASA DALAM HATI KECILKU TIDAK MUNKIN SEMUA DUKUN DI INTERNET PALSU AHIRNYA KU TEMUKAN NOMOR KI LANTORO DI INTERNET AKU MENDAFTAR JADI SANTRI DENGAN MENBAYAR SHAKAT YANG DI MINTA ALHASIL CUMA DENGAN WAKTU 2 HARI SAJA AKU SUDAH MENDAPATKAN APA YANG KU HARAPKAN SERIUS INI KISAH NYATA DARI SAYA.....

…TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA AKI LANTORO…

**** BELIAU MELAYANI SEPERTI: ***
1.PESUGIHAN INSTANT 10 MILYAR
2.UANG KEMBALI PECAHAN 100rb DAN 50rb
3.JUAL TUYUL MEMEK / JUAL MUSUH
4.ANGKA TOGEL GHOIB.DLL..

…=>AKI LANTORO<=…
>>>082-310-352-761<<<

Reply

Post a Comment