Sektor Hartanah Antara Pemacu Utama Ekonomi Malaysia - Musa

AHAD, Oktober 19, 2014
KOTA KINABALU - Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman berkata bahawa sektor hartanah adalah antara pemacu utama ekonomi Malaysia selain amat penting kepada keadaan kewangan kira-kira 140 industri berkaitan. Pemaju hartanah berkait dengan golongan profesional, pembiaya, pembekal bahan binaan, pengangkutan, pakar produk, kontraktor dan sebagainya dan yang paling penting dalam rantaian ini adalah pemaju hartanah.

Menurut Musa, pemaju hartanah juga memainkan peranan penting dalam industri pelancongan di Sabah dengan menyediakan lebih banyak hotel serta resort bagi menampung peningkatan permintaan selain terus membangunkan sektor pelancongan.

Sabah masih lagi merupakan destinasi pilihan pelancong dengan kira-kira tiga juta pelawat tiba di negeri ini tahun lepas dan angka itu terus meningkat sekalipun timbul pelbagai cabaran termasuk isu berkaitan keselamatan.

Musa juga mempelawa pemaju hartanah utama tanah air untuk meneroka sektor hartanah kediaman di atas tanah dan apartment dengan mengembangkan produk mereka dalam segmen berbeza, susulan permintaan yang semakin meningkat.

Beliau turut menggesa pemaju agar memastikan harga hartanah tidak meningkat secara keterlaluan selain memperuntuk ruang untuk membina lebih banyak rumah mampu milik.

Musa berharap pemaju hartanah turut meninjau potensi Sabah dalam perdagangan dan pelaburan, bukan sekadar pelancongan semata-mata.

Katanya Sabah sedang dipersiapkan untuk menarik pelaburan dalam pembuatan terutama untuk sektor hiliran minyak dan gas serta minyak sawit, dan usaha ini secara beransur-ansur akan menghasilkan lebih banyak peluang pembangunan hartanah.


1 comments:

SAYA IBU SRI HASTUTI DARI MEDAN,
DEMI ALLAH INI CERITA YANG BENAR BENAR TERJADI(ASLI)BUKAN REKAYASA!!!
HANYA DENGAN MENPROMOSIKAN WETSITE KI LANTORO DI INTERNET SAYA BARU MERASA LEGAH KARNA BERKAT BANTUAN BELIU HUTANG PIUTAN SAYA YANG RATUSAN JUTA SUDAH LUNAS SEMUA PADAHAL DULUHNYA SAYA SUDAH KE TIPU 5 KALI OLEH DUKUN YANG TIDAK BERTANGUNG JAWAB HUTANG SAYA DI MANA MANA KARNA HARUS MENBAYAR MAHAR YANG TIADA HENTINGNYA YANG INILAH YANG ITULAH'TAPI AKU TIDAK PUTUS ASA DALAM HATI KECILKU TIDAK MUNKIN SEMUA DUKUN DI INTERNET PALSU AHIRNYA KU TEMUKAN NOMOR KI LANTORO DI INTERNET AKU MENDAFTAR JADI SANTRI DENGAN MENBAYAR SHAKAT YANG DI MINTA ALHASIL CUMA DENGAN WAKTU 2 HARI SAJA AKU SUDAH MENDAPATKAN APA YANG KU HARAPKAN SERIUS INI KISAH NYATA DARI SAYA.....

…TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA AKI LANTORO…

**** BELIAU MELAYANI SEPERTI: ***
1.PESUGIHAN INSTANT 10 MILYAR
2.UANG KEMBALI PECAHAN 100rb DAN 50rb
3.JUAL TUYUL MEMEK / JUAL MUSUH
4.ANGKA TOGEL GHOIB.DLL..

…=>AKI LANTORO<=…
>>>082-310-352-761<<<

Reply

Post a Comment