Perkemas Program Integriti Setiap Jabatan - Musa

KOTA KINABALU : Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman berkata kepada ketua-ketua pentadbiran untuk terus merancang, melaksana, memantau dan menilai keberkesanan program integriti di jabatan dan agensi masing-masing.

"Program-program integriti harus dilaksanakan dengan cara yang berstruktur kerana ia adalah elemen penting kepada tadbir urus yang baik," katanya ketika mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Keutuhan Pengurusan Negeri Khamis lalu.


Penambahbaikan perkhidmatan awam perlu dilaksanakan secara berterusan selaras dengan Program Transformasi Kerajaan dan walaupun sistem penyampaian kerajaan telah bertambah baik, terutamanya melalui penggunaan aplikasi ICT, penjawat awam perlu sedar bahawa orang ramai sentiasa mahukan perkhidmatan yang terbaik, katanya. Bagi tujuan ini, Musa berkata mereka perlu menjadi inovatif dan kreatif dalam perancangan mereka serta berfikir di luar kotak.




KK : Itu tandanya kerajaan negeri serius dalam menangani isu pecah amanah dan rasuah dalam kalangan penjawat awam di Sabah. Syabas!

Post a Comment