SINGAPURA ANGGAP DR. MAHATHIR PENGHALANG ! #PRU13 #BETTERNATION



Di kala  rakyat Malaysia tertumpu kepada pilihanraya serta sebuk dengan perbalahan mahu memilih yang terbaik antara parti parti yang bertanding, tanpa di sedari jiran sebelah tambak juga begitu prihatin dan sama sama turut menyebuk kan diri untuk merencana “outcome” pemilihan pemerintah Negara ini.
 
Bukan setakat memberi sorakan dari seberang sahaja malah turut masuk campur menguna kan kaum sedarah dan sedaging  nya yang berada di Negara ini  sebagai proksi.
 
Di dalam cubaan mahu masuk campur untuk memenang kan wakil proksi nya tiba tiba Singapura mendapati seorang individu di dalam Negara ini sebagai penghalang cita cita nya.Tidak lain dan tidak bukan ia itu Tun Mahathir.
 
Dalam beberapa laporan muka depan akhbar Straits Times Singpura seolah olah membantu pihak pembangkang dengan agenda nya sambil secara halus memburukan kerajaan Barisan Nasional.
 
Pada tarikh 15,April lalu ia melapor kan secara terang akan ugutan saman Lim Kit Siang terhadap Tun Mahathir atas ucapan Tun Mahathir berkenaan “Gelang Patah”.  Lim Kit Siang amat marah dengan pendedahan Tun Mahathir berkenaan niat mahu menguna kan sentiment kecinaan di Gelang Patah bagi mencapai cita cita menawan kawasan itu untuk membuka pintu kepada Singapura.
 
Tun Mahathir menganggap bahawa orang Johor tidak lah begitu kuat perkauman nya dan telah lama hidup berkongsi kuasa dengan orang cina mengundi calon melayu dan begitu sebalik nya.Kenyataan bahawa dengan kedatangan Lim Kit Siang ke Johor maka kerjasama Sino-Melayu nampak nya akan berakhir akibat tiupan api perkauman dan sudah tentu orang cina terhasut dengan cara politik yang di bawa oleh Kit Siang.
 
Mungkin kerana ada kebenaran nya dan ada impak kepada kenyataan ini , maka Lim Kit Siang melihat kewajaran menyaman Tun Mahathir atas kerana melondeh kan niat tersirat DAP untuk PAP.
 
Pada beberapa hari yang lalu akhbar Singapura di petik dengan tajuk utama “Mahathir Returns as Chief BN Campaigner”.Ini melambang kan begitu sebuk nya Negara jiran kita dengan kerisauan terhadap kebolehan Tun Mahathir sebagai “season campaigner” yang telah banyak kali menghadapi pilihanraya.
 
Apa kah yang membuat Negara jiran kita ini begitu sebuk sangat dengan pilihanraya kita kali ini? Ada kah rencana 20 tahun akan datang nya tergagal jika pilihanraya kali ini tidak berpihak kepada pembangkang?
 
Jika apa apa rencana nya di masa hadapan terhadap menakluki  Negara ini, Singapura mesti memula kan nya dengan PRU13. Jika terlepas  kali ini  5 tahun dari hari ini di kira sebagai terlambat dan oleh itu Singapura terpaksa berkerja keras mendapati nya sekarang.
 
Itu sebab nya ia begitu aktif dalam kempen BERSIH dan LYNAS yang boleh membantu agenda menumbang kan kerajaan sedia ada.
 
Sambil itu dengan ketekunan dan usaha sungguh sungguh Tun Mahathir di dalam kempen PRU13 bagi pihak kerajaan BN ini, ia di kira sebagai batu penghalang dan menyusah kan rencana Singapura. Keadaan bertambah buruk kepada Kit Siang apabila Mahathir memperli nya sebagai Trojan Horse untuk pihak sebelah tambak sana.
 
Walau apa pun rencana sulit Negara jiran terhadap Malaysia ini sambil menguna kan parti politik orang melayu yang sudah di tawan melalui Pakatan Rakyat , ia tetap jelas di bongkar oleh orang seperti Tun Mahathir.
 
Dan tindakan mengugut saman kepada Tun Mahathir oleh Kit Siang boleh juga di lihat sebagai kepalsuan membela demokrasi dan penipuan kebebasan bersuara dan  ia nya hanya lah slogan kosong dan teori menipu rakyat . Kerana sebaik sahaja bersuara saman akan menyusuri.
 
Kini begitu pasti dan nyata penghalang kepada kehendak Negara jiran melalui proksi nya di ganggu oleh Tun Mahathir,dan dia mesti di senyap kan at all cost oleh DAP @ PAP.

KK : Tun Mahathir adalah all-time favourite leader yang harus dikagumi oleh semua orang !

Sumber : KL POS

Post a Comment