Pemandu Teksi, Penunggang Motosikal Terbunuh Dalam Kemalangan

KOTA KINABALU: Seorang pemandu teksi lapangan terbang dan penunggang motosikal terbunuh dalam kemalangan di Jalan SRK Petagas berhampiran bilik pameran Perodua di Putatan di sini pada hari Sabtu.

Pemangku Ketua Polis Penampang DSP Azmir Abdul Razak berkata kemalangan itu berlaku kira-kira 9:50 malam.

Ahmad Ismail, 58, yang sedang dalam perjalanan dari Putatan ke Kota Kinabalu, telah meletakkan teksi Toyota Innova miliknya di bahu jalan.

Penunggang motosikal, Mohd Qayyum Kushahril Mazlan, 21, yang dalam perjalanan untuk Petagas, nampaknya tidak menyedari Ahmad yang melintas jalan yang kemudiannya melanggar Ahmad.

Mohd Qayyum telah dibuang dari motosikalnya dan mendarat kira-kira 40 meter jauhnya berhampiran dengan landasan kereta api. Ahmad, di sisi lain, mendarat di hadapan sebuah kenderaan Mazda perjalanan ke arah Putatan berikut perlanggaran.

Beliau disahkan meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala oleh paramedik yang tiba di lokasi dalam ambulans.

Mohd Qayyum dikejarkan ke Hospital Queen Elizabeth untuk rawatan kepala dan tangan yang mengalami kecederaan teruk. Beliau meninggal dunia akibat kecederaan di 06:55 pagi semalam.

Kedua-dua mangsa dipercayai bebas daripada pengaruh alkohol. Azmir berkata kes itu disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. - The Borneo Post

Gambar menunjukkan mayat yang dibawa ke hospital. - Sumber daripada The Borneo Post



Post a Comment